پاتوق هواداران علی ضیا
پاتوق هواداران علی ضیا
این وبلاگ متعلق به علی ضیایی هاست!

 گروه فرهنگی / حوزه رادیو و تلویزیون

92/07/13 - 13:12
شماره: 13920713000841
 
نسخه چاپيارسال به دوستان
«قهرمانی از نازی‌آباد برمی‌خیزد» فیلمی درباره کودک است
بهمن و رامین شخصیت‌های اصلی فیلم جدید «عظیمی»

بهرام عظیمی گفت: فیلم «قهرمانی از نازی‌آباد برمی‌خیزد» دو قهرمان به نام‌های بهمن و رامین دارد که مکانیک هستند.

خبرگزاری فارس: بهمن و رامین شخصیت‌های اصلی فیلم جدید «عظیمی»
  •  
  •  
  •  
  •  

 

 به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس،‌ بهرام عظیمی پنجشنبه 11 مهر در برنامه «ویتامین 3» به تهیه‌کنندگی علی زاهدی و با اجرای سیدعلی ضیاء حاضر شد.

وی که فکر می‌کرد برنامه هشت شب است، دیرتر به برنامه رسیده بود و گفت: 8:30 صبح که ضیاء با من تماس گرفت تازه فهمیدم برنامه هشت صبح است و به سرعت خودم را رساندم.

 

ضیاء هم پاسخ داد: شما به من گفته بودید از هفت و نیم می‌آیید و از همین رو مطمئن بودم حتما می‌آیید. راستی فریم عینک شما عوض نمی‌شود؟

عظیمی در این باره توضیح داد: من سال 71 این عینک را گرفتم و بیش از 20 سال است آن را دارم. زمانی که برای خرید آن رفته بودم فروشنده دسته‌هایش را از عقب به هم چسباند و اتفاقی برای عینک نیفتاد. تا به حال هم برایم مانده. حتی عینک‌های آفتابی من هم گرد است و اگر عینک دیگری بزنم از فرمت دکتر حشمت و میرزا کوچک خان خارج نمی‌شوم. هر وقت عینک نمی‌زنم هم به من می‌گویند چرا عینکت را نمی‌زنی؟ همه آرزو می‌کنند من عینکم را داشته باشم. برخلاف دیگران که دنبال اشعه و لیزر و این حرف ها هستند تا عینک نزنند!

وی درباره ورود «تهران 150۰» به شبکه نمایش خانگی اظهارداشت: خوشبختانه از دی وی دی کار ما استقبال زیادی شده و بعد از «رسوایی» پرفروش‌ترین دی وی دی بوده است. اما جدا از اینکه در اینترنت آپلودش کرده‌اند، شبکه‌های ایرانی ماهواره‌ای هم آن را با کیفیت اصلی نشان داده‌اند. هفته پیش دانشگاه سیدنی فیلم را با کیفیت اصلی پخش کردند، قبل از پخش به من هم زنگ زدند و می‌گویند پیغامی برای دانشجویان ندارید؟ گفتم فیلمی که می‌بینید حرام است. نفری 10 دلار باید به حساب من بریزید! واقعا هم این پیام را گفته بودند و سه نفر برایم پول ریخته بودند! فقط حواسم نبود دلار استرالیا قیمت پایینی دارد می‌توانستم به راحتی بگویم نفری 20 دلار بریزند! نسخه قاچاق هم در خیابان‌ها 1500 تا دو هزار به فروش می‌رسد در حالی که قیمت نسخه اصلی سه هزار است. من راضی نیستم که کسی نسخه قاچاق فیلم را ببیند.

 

ضیاء در ادامه نقدی که به «تهران 1500» به دلیل قصه نداشتن وارد می‌شود را مطرح کرد.

عظیمی در این رابطه تصریح کرد: چیزی که روی پرده دیدیم قبول دارم که قصه خوبی نداشت. «تهران 150۰» اولین فیلم آینده نگر سینمای ایران بود. همه فیلم‌های ما درباره گذشته و زمان حال است و بخواهیم بترکانیم درباره پس فردا حرف می‌زنیم. اما این فیلم 112 سال دیگر را نشان می‌دهد که حساسیت روی آن زیاد بود. من توضیح نمی‌دهم اما حساسیت زیادی وجود داشت. ما مجوز ارشاد داشتیم و همه چیز مورد تایید بود. اما کسانی پیگیر فیلم ما بودند که ربطی به سینما و هنر نداشتند. مثلا ماشین بهرام رادان در فیلم پیکان پرنده است. کسی به نمایندگی از جایی به من می‌گفت تو داری عقب ماندگی را نشان می‌دهی!

وی ادامه داد: او اصلا متوجه نمی‌شد این پیکان نوستالژی خیلی‌ها است. نمی‌توانیم یک سفینه برای رادان طراحی کنیم که. این پیکان پرنده به مخاطب حس خوبی می‌دهد و ماجرا را جذاب می‌کند. من گفتم شما این برج‌ها و ساختمان‌ها و پیشرفتگی را نمی‌بینید؟ نسل امروز همین‌ها را می‌بینند و آن پیکان فقط برای نسل ما خاطره است.

این انیماتور در پاسخ به سوال ضیاء مبنی براینکه آیا شما خودتان هم پیکان داشتید، گفت: من پیکان سفید مدل 52 داشتم و ژیان!

عظیمی در ادامه در خصوص فروش سینمایی «تهران1500» گفت: بعد از «رسوایی» بیشترین فروش برای ما بود.

وی در پاسخ به اینکه آیا شما  پشت سر «رسوایی» بودید؟ به شوخی گفت: بله اما به فاصله دو سه میلیارد!

این انیماتور در این گفتگو همچنین به ساخت فیلم انیمیشن تازه‌اش با نام «ابرقهرمانی از نازی آباد برمی‌خیزد» اشاره کرد که دو تن از قهرمان‌های آن بهمن و رامین اوستاو شاگرد مکانیک هستند!

او توضیح داد: این بار در فیلممان ما هم قهرمان‌پروری داریم و همان‌طور که فیلم‌های بتمن و رابین ساخته شده،‌ ما هم بهمن و رامین را به عنوان شخصیت‌های اصلی قرار داده‌ایم. این فیلم موضوعی بین‌المللی دارد و درباره کودک است


نوشته شده در پنج شنبه 18 مهر 1392برچسب:, ساعت 11:4 توسط نفس گنجی